سخت افزار

فاش شدن تصاویری از کارت گرافیک ZOTAC GeForce RTX 4090

تصاویر فاش شده از کارت گرافیک ZOTAC GeForce RTX 4090 AMP Extreme AIRO، طراحی جدید GPU رده بالای تیم سبز را با فونت متفاوت لوگوی انویدیا تأیید می‌کند.

به گزارش آی تی بوم، یکی از کاربران انجمن چینی Baidu تصویری از کارت گرافیک نسل جدید RTX 4090 را از شرکت ZOTAC منتشر کرده که فن‌های خنک‌کننده‌ی بازطراحی شده‌ی آن را به همراه پکیج متفاوت آن به تصویر می‌کشد.

کارت گرافیک RTX 4090 شرکت ZOTAC از سه فن خنک‌کننده با یک طراحی حداقل سه اسلاته برخوردار است که در نگاه اول اندازه‌ی بسیار بزرگ آن خودنمایی می‌کند. درواقع سایز کولر خنک‌کننده‌ی این کارت حداقل به اندازه‌ی یک سوم اندازه‌ی PCB بزرگتر از آن است.

متأسفانه تصویر واضحی از خود GPU یا کانکتورهای برق آن در دسترس نیست اما به نظر می‌رسد که فضای کافی برای اتصال دو کانکتور ۱۶ پین PCIe Gen5 از نوع 12VHPWR وجود داشته باشد. یکی دیگر از جزئیاتی که با انتشار این تصاویر تأیید می‌شود، فونت جدید لوگوی انویدیا روی بدنه آن است.

براساس اطلاعاتی که قبلاً از کارت گرافیک RTX 4090 منتشر شده، انتظار می‌رود که از یک پردازنده گرافیکی AD102 با ۱۶۳۸۴ هسته CUDA در ساختار آن استفاده شده باشد. ۲۴ گیگابایت حافظه GDDR6X و توان مصرفی ۴۵۰ وات از دیگر مشخصات این GPU است. در ادامه باید گفت که RTX 4090 از ۱۲۸ واحد SM از مجموع ۱۴۴ واحد این GPU برخوردار است. این GPU به‌همراه ۹۶ مگابایت حافظه کش L2 و مجموع ۳۸۴ واحد خروجی رندر (ROP) عرضه می‌شود که به به‌طور چشمگیری نسبت به نسل قبل افزایش یافته است.

انتظار می‌رود این GPU از جدیدترین فناوری ساخت 4N شرکت TSMC استفاده کند که در واقع نسخه بهبودیافته‌ای از پروسس نود ۵ نانومتری این شرکت به شمار می‌آید. انویدیا به احتمال زیاد قصد دارد تا ازطریق رویداد GeForce Beyond در کنفرانس ۲۰ سپتامبر GTC از این کارت رونمایی کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا