اخبار فناوریتکنولوژی

لباس سفارشی مهندسان ام آی تی می‌تواند تغییر شکل دهد!

به گزارش آی تی بوم؛ این لباس می‌تواند علاوه بر تغییر اندازه برای هر استایل و هر فصلی به شکلی مناسب تغییر شکل دهد. در این ایده آینده نگرانه تولید لباس هوشمند همکاری با محققان موسسه ام آی تی و یک خانه مد توسعه یافته است. نوآوری جدید در تولید الیاف فعال و فرایندهای بافندگی امکان ساخت لباس‌های سفارشی سازگار با محیط زیست را فراهم می‌کند.

ساشا مک کینلی از بخش معماری موسسه فناوری MIT لباس تولید شده را یک انقلاب در صنعت مد پایدار در نظر می‌گیرد. وی در این مورد می‌گوید سعی داریم برای مردم راهی را برای از وجود از طریق لباس‌های ماندگار ایجاد کنیم که نه تنها برای یک فصل برای سال‌ها بتوان از آن استفاده کرد.

این لباس بافتنی چهار بعدی طی همکاری با یک شرکت مد متخصص در پوشاک با فناوری بالا طراحی شده است. همچنین فناوری‌های متفاوتی در ساخت این لباس استفاده شده که یکی از آنها نخ های فعال شونده با گرما هستند. بااستفاده از این نخ‌ها می‌توان تنها با یک دستور آنها را سفت کرده و لباس را به شکل کمر بسته‌ای و چین‌دار درآورد. در نتیجه می‌توان یک لباس واحد بی‌نهایت سازگار در اختیار داشت.

در این لباس نخ هوشمند با کمک یک تفنگ حرارتی دقیق و هدایت شونده و با استفاده از یک ربات فعال خواهد شد. دنی گریفین متخصص رباتیک در مورد این فناوری می‌گوید این همانند یک خیاطی توسط یک ماشین است که هر زمان کاربر بخواهد می‌تواند ظاهری تازه داشته باشد و آن را دوباره انجام دهد. همچنین در طول زمان می‌توان لباس مورد نظر را تنها با اعمال گرما تغییر شکل داد. بنابراین می‌توان از این لباس در موقعیت‌ها و حالات مختلف به شکلی مناسب استفاده کرد.

منبع: تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا