خودرو و موتورسیکلتیادداشت

رویترز: خودرو ارزان تسلا لغو شد؛ تمرکز ایلان ماسک بر تاکسی‌های خودران

به گزارش آی تی بوم؛خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی می‌نویسد ایلان ماسک پروژه‌ی تولید خودرو ارزان تسلا را لغو کرده است تا این شرکت بتواند به‌طور کامل روی تاکسی‌های رباتیک متمرکز شود. رویترز به نقل از سه منبع آگاه می‌گوید تصمیم لغو خودرو ارزان حدوداً یک ماه پیش به کارمندان تسلا اطلاع داده شده است.

لغو احتمالی پروژه‌ی خودرو ارزان تسلا، اتفاق بسیار مهمی برای این شرکت است. ایلان ماسک سال‌ها است که به تولید چنین خودرویی با قیمت احتمالی ۲۵٬۰۰۰ دلار اشاره می‌کند تا علاقه‌ی مردم به خرید خودرو برقی افزایش یابد.

ماسک نخستین بار در سال ۲۰۱۸ به تولید خودرو ارزان تسلا اشاره کرد و گفت: «خودرویی ۲۵٬۰۰۰ دلاری؛ این کاری است که می‌توانیم انجامش دهیم.» مدیرعامل تسلا سپس در سال ۲۰۲۰ گفت که احتمالاً شرکتش در نهایت می‌تواند ۲۰ میلیون خودرو ارزان در سال تولید کند (معادل تقریباً دوبرابر تولید تویوتا، جنرال موتورز یا فولکس‌واگن).

بر اساس گفته‌ی ایلان ماسک، خودرو ارزان تسلا قرار بود بر پایه‌ی پلتفرم نسل بعدی این شرکت که هنوز در حال توسعه است، تولید شود. او مدتی پیش گفت خودرو ارزان تسلا احتمالاً در انتهای ۲۰۲۵ تولید خواهد شد، اما ممکن است تأخیر بخورد.

تسلا به درخواست رویترز برای شفاف‌سازی درباره‌ی گزارش جدید پاسخ نداد، با این‌حال ایلان ماسک با انتشار پستی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس، رویترز را به «دروغ‌گویی» متهم کرد.

تسلا با فشار بسیار زیادی از سوی خودروسازان چینی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. بسیاری از شرکت‌های فعال در چین نظیر BYD خودروهای ارزان‌قیمت برقی روانه‌ی بازار کرده‌اند و توانسته‌اند بخشی از بازار بزرگ این کشور را در دست بگیرند.

ایلان ماسک پیش‌تر گفته بود که آغاز فروش خودروهای ارزان چینی در بازار آمریکا عملاً «حکم مرگ» برای خودروسازان آمریکایی نظیر تسلا خواهد بود. خودروهای چینی تعرفه‌ی واردات سنگینی در آمریکا دارند و در آنجا فروخته نمی‌شوند.

منبع: زومینت



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − هفت =

دکمه بازگشت به بالا