موبایل و تبلت

معرفی گوشی‌های سری آیفون ۱۵ و مقایسه آن‌ها با یکدیگر

به گزارش آی تی بوم؛ به نقل از دیجیاتو؛ اپل سرانجام در مراسم مورد انتظار واندرلاست از گوشی‌های جدید آیفون ۱۵، ۱۵ پلاس، ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس رونمایی کرد که هر‌کدام از آن‌ها قابلیت‌ها و ویژگی‌های قابل‌توجهی را ارائه می‌کنند.

گوشی‌های آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس از تراشه نسل قبلی A16 Bionic بهره می‌برند، درحالی‌که آیفون‌ 15 پرو و 15 پرو مکس به نخستین چیپست ۳ نانومتری دنیای موبایل، یعنی A17 PRO مجهز شده‌اند.

اپل در هر چهار عضو نسل‌ جدید از آیفون‌های خود تغییرات قابل‌توجهی را اعمال کرده است؛ تغییراتی اعم از اضافه‌شدن «داینامیک آیلند» به آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس و همچنین مجهزشدن آن‌ها به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، فریم تیتانیومی و پردازنده قدرتمند A17 Pro در دو عضو حرفه‌ای این خانواده، یعنی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس. اپل در این مراسم ادعا کرد که این پردازنده سریع‌ترین عملکرد را بین تمام گوشی‌های هوشمند دارد و حتی می‌تواند برخی از رایانه‌های شخصی رده‌بالا را هم به چالش بکشد.

اپل همچنین پورت USB-C را به آیفون‌های خود اضافه کرد و سرانجام پورت قدیمی لایتنینگ را که بیش از ده سال از آن استفاده می‌کرد، کنار گذاشت. این درگاه از استاندارد سریع‌تر USB 3 با سرعت انتقال حداکثر ۱۰ گیگابیت بر ثانیه در مدل‌های پرو استفاده می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا