اخبار فناوریتکنولوژینجوم و فضا

همکاری نیکون و ناسا؛ قرار است برای مأموریت‌هامخصوصی ماه دوربین ساخته شود!

به گزارش آی تی بوم؛ براساس اعلام رسمی ناسا، شرکت نیکون در ساخت دوربینی برای استفاده در مأموریت آرتمیس 3 با آژانس فضایی ناسا همکاری خواهد کرد. دوربین HULC درواقع نسخه اصلاح‌شده Z9 نیکون خواهد بود که در تست‌های حرارتی، خلاء و تشعشع آزمایش خواهد شد. در دوربین جدید HULC، ناسا از کاورهایی حرارتی استفاده خواهد کرد تا از دوربین در برابر گردوغبار، دمای شدید و تشعشعات محافظت کند. همچنین برای آسان‌ترکردن تصویربرداری، دکمه‌های HULC اصلاح شده‌اند تا بتوان با دستکش فضانوردی آن‌ها را فشار داد.

دوربین نیکون برای مأموریت آرتمیس 3 ناسا

هدف ماموریت آرتمیس 3 که احتمالاً در سال 2026 انجام می‌شود، کاوش قطب جنوبی ماه است؛ منطقه‌ای از ماه که حاوی یخ‌آب در دهانه‌های آن است. شرایط نوری و دمایی شدید این منطقه مسائل فنی خاصی را برای تجهیزات آژانس‌های فضایی ایجاد می‌کند، به‌همین دلیل ساخت دوربین HULC از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گفته نیکون، از زمان مأموریت آپولو 15 در سال 1971، دوربین‌های این شرکت بر روی تمام پروازهای فضایی دارای سرنشین وجود داشته است. بااین‌حال، دوربین‌های بدون آینه در آخرین‌باری که در مأموریت آپولو 17 در سال 1972 فضانوردان به ماه رفتند، وجود نداشتند. فضانوردان درعوض از دوربین‌های اصلاح‌شده و بدون نمایاب یا Viewfinder استفاده می‌کردند.

حالا HULC دارای نمایاب است و با قابلیت‌های نیکون Z9، فضانوردان آرتمیس این امکان را خواهند داشت که هم عکس و هم ویدیو را در یک دستگاه ضبط کنند. پیش‌ازاین اعضای خدمه آپولو مجبور بودند از دوربین‌های جداگانه برای عکاسی و فیلم‌برداری استفاده کنند.

منبع: دیجیتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا