اخبار فناوری

هدست واقعیت افزوده سامسونگ تابستان ۱۴۰۳ معرفی می‌شود

به گزارش آی تی بوم؛ طبق اطلاعات منتشر شده توسط یک افشاکننده اطلاعات، سامسونگ قصد دارد تابستان سال آینده هدست واقعیت افزوده خود را به عنوان یک رقیب جدی و پرقدرت در برابر ویژن پرو اپل معرفی کند. البته تا سال ۲۰۲۵ نباید در انتظار عرضه رسمی این هدست AR به بازار باشیم.

رونمایی از هدست واقعیت افزوده ویژن پرو (Vision Pro) توسط اپل و به رخ کشیدن قابلیت‌های جدید و جذاب آن باعث شد تا شرکت‌های رقیب تمام برنامه‌های مربوط به این حوزه را تغییر داده و معرفی محصولات خود را به زمان دیگری موکول کنند.

هدست واقعیت افزوده ویژن پرو

یکی از این شرکت‌ها سامسونگ بود که از مدت‌ها قبل روند توسعه هدست واقعیت مجازی جدید خودش را آغاز کرده بود. با این وجود، به نظر می‌رسد که هدست ویژن پرو باعث افزایش شدید انتظارات از محصولات حوزه VR و AR شد و عرضه یک محصول معمولی از سامسونگ دیگر قابل قبول نبود.

بر همین اساس، سامسونگ هم مانند سایر شرکت‌های رقیب اعلام کرد که تمام برنامه‌های مربوط به هدست واقعیت افزوده خود را برای مدت نامعلوم (حداقل شش ماه) به تعویق انداخته است.

هدست واقعیت مجازی Apple Vision Pro دارای طراحی آینده‌نگرانه و به همراه مشخصات سخت‌افزاری و نمایشگرهای بسیار جذاب است و همین مسئله باعث شده سامسونگ به عنوان یک غول فناوری و تولیدکننده دستگاه‌های قابل حمل مدرن، حالا به دنبال ساخت محصولی جدید و قوی‌تر باشد.

سال آینده منتظر هدست AR سامسونگ باشید

به گفته یک افشاکننده اطلاعات نزدیک به Samsung، این شرکت کره‌ای قصد دارد هدست واقعیت افزوده خود را در ژوئن ۲۰۲۴ (تیر ۱۴۰۳) به معرض نمایش بگذارد. از آنجا که بازار هدست‌های واقعیت مجازی همچنان در مراحل اولیه رشد خود قرار داشت و سال‌ها طول می‌کشد که به بلوغ برسد، برخی تحلیلگران معتقدند که در زمان معرفی این دستگاه سامسونگ با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد.

در ادامه توضیح داده شده که معرفی این هدست AR جدید به معرفی عرضه آن نخواهد بود. به عبارت دیگر، این هدست اوایل تابستان سال آینده تنها معرفی خواهد شد و احتمالاً تا زمان رفع باگ‌ها و عرضه رسمی آن در بازار باید بیشتر صبر کنیم.

بر اساس گزارش Wccftech، ما معتقدیم که هدست AR سامسونگ تا اوایل سال ۲۰۲۵ در بازار جهانی ظاهر نخواهد شد.

سامسونگ نمونه قبلی را کنار گذاشت

شرکت کره‌ای سامسونگ از مدت‌ها قبل فرایند توسعه هدست واقعیت مجازی خود را آغاز کرده بود و پس از معرفی ویژن پرو توسط اپل، این پروژه نیمه تمام را کاملاً لغو کرد تا توسعه یک محصول جدید و مدرن‌تر را آغاز کند.

طبق اطلاعات موجود، نسخه اولیه هدست سامسونگ طراحی ظاهری و سخت‌افزار بسیار ضعیفی به همراه داشت و احتمالاً از آخرین نسخه پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ استفاده می‌کرد. این SoC که در گوشی‌های گلکسی اس ۲۲ مورد استفاده قرار گرفته، به دلایلی همچون ناکارآمدی و ضعف عملکرد شناخته می‌شود.

همین مسئله باعث شد تا سامسونگ به جای معرفی یک هدست ضعیف و ناامید کننده به بازار، فرایند تولید این محصول را از ابتدا آغاز کند.

 

 

منبع:شهرستان افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − نه =

دکمه بازگشت به بالا