هوش مصنوعی

همکاری OpenAI با آزمایشگاه سازنده اولین بمب اتم جهان برای تحقیقات علوم زیستی

OpenAI اخیراً همکاری جدیدی را با آزمایشگاه ملی لس آلاموس آغاز کرده تا بتواند از هوش مصنوعی در تحقیقات علوم زیستی استفاده کند

به گزارش آی تی بوم؛ شرکت OpenAI قصد دارد با آزمایشگاه ملی لس آلاموس که در گذشته به سرپرستی اپنهایمر نخستین بمب اتمی جهان را ساخته همکاری کند. به گفته سم آلتمن هدف از این همکاری استفاده از هوش مصنوعی GPT-4o در تحقیقات علوم زیستی خواهد بود.

طبق بیانیه‌ای که توسط شرکت OpenAI منتشر شده این استارتاپ قصد دارد با بخش علوم زیستی این آزمایشگاه همکاری کرده و طی آن به ارزیابی استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی و به کارگیری آن در وظایف دانشمندان بپردازند. OpenAI در این مورد گفته است: همکاری مورد نظر شامل ارزیابی‌های مربوط به تکنیک ایمنی بیولوژیکی برای مدل هوش مصنوعی GPT-4o خواهد بود. همچنین سیستم صوتی همزمان نیز بررسی خواهد شد تا متوجه شویم چگونه می‌توان از این مدل هوش مصنوعی در تحقیقات مربوط به علوم زیستی استفاده کرد.

در حال حاضر شرکت OpenAI به دنبال توسعه شیوه‌های جدید استفاده از مدل هوش مصنوعی GPT-4o است تا بتواند آن را بیشتر از گذشته روی محیط آزمایشگاهی متمرکز کند. آزمایشگاه ملی لس آلاموس پیش از این با هدف طراحی اولین بمب اتمی جهان تاسیس شده بود. از زمان ۱۹۴۳ تا ۵۰ سال بعد کلیه تحقیقات این آزمایشگاه در زمینه نظامی و در سطوح بالا بوده است. اما از سال ۱۹۹۱ به بعد تحقیقات غیرنظامی به عنوان هدف اصلی در این آزمایشگاه نبال می‌شود.

در حالی گزارش‌های مربوط به این همکاری منتشر می‌شود که دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری به دلیل نگرانی‌های مربوط به رگولاتوری‌ها از استارتاپ‌های هوش مصنوعی فاصله گرفته‌اند. به عنوان مثال دو شرکت مایکروسافت و اپل تصمیم به ترک صندلی خود در هیئت مدیره شرکت OpenAI گرفته‌اند.

منبع: تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا