تکنولوژی

وان پلاس فناوری جدیدی برای سلامت باتری‌ها تا ۴ سال به صورت تضمینی ارائه می‌کند

به گزارش آی تی بوم؛ وان پلاس روی یک فناوری باتری جدید به نام Glacier Battery کار می‌کند که نسبت به دیگر راه حل‌های موجود در بازار یک قابلیت پیشرفته کارآمد با دوام و بسیار پر انرژی خواهد بود. نسل بعدی این فناوری قادر است 80 درصد از ظرفیت اولیه باتری‌ها را ۴ سال پس از استفاده منظم و پس از ۸۰۰ چرخه شارژ حفظ کند. وان پلاس در توضیح این فناوری گفته است وجود باتری جدید با ظرفیت ۶۱۰۰ میلی آمپر ساعت تایید شده و قرار است چنین باتری جدیدی برای گوشی  Ace 3 Pro مورد استفاده قرار بگیرد. چگالی این باتری تنها 763Wh/L خواهد بود و وزن آن ۱۴ گرم است.

این باتری با کمک فناوری جدید می‌تواند از شارژ سریع ۱۰۰ واتی پشتیبانی کرده و در عرض ۳۶ دقیقه از شارژ یک درصد به ۱۰۰ برسد. طبق اعلام وان پلاس باتری مورد نظر قرار است طی همکاری با شرکت CATL از بزرگترین تولید کنندگان باتری در زمینه EV تولید شود. همچنین دانش فنی و کارخانه‌های فیزیکی برای تولید این باتری نیز توسط این شرکت تامین خواهد شد.

باتری جدید Glacier بر مبنای باتری سیلیکون آند کربن بوده که توسط وان پلاس و Ningde New Energy توسعه داده شده بود. این باتری به طور ویژه قرار است برای گوشی‌های پرچمدار و با هدف ارائه شارژ ۴۸ ساعته تنها با یک بار شارژ کامل مورد استفاده قرار بگیرد. گفته می‌شود باتری Glacier وان پلاس ز مزایای دیگری از قبیل شارژ سریع ۵ دقیقه‌ای نیز برخوردار است. بنابراین با استفاده از این قابلیت ی‌توان به مدت دو ساعت از گوشی برای بازی استفاده کرده و یا به مدت ۳ ساعت و نیم به گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی پرداخت.

منبع: تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هجده =

دکمه بازگشت به بالا