اخبار فناوری

پروژه تماس ویدیویی سه بعدی Starline با همکاری گوگل و HP اجرایی خواهد شد

به گزارش آی تی بوم؛

فناوری ویدیو کنفرانس فناورانه گوگل در حال حاضر در مرحله یکپارچه سازی استارلاین قرار دارد. پروژه استارلاین Starline برای نخستین بار توسط گوگل در سال ۲۰۲۳ و به صورت یک غرفه چت ویدیویی سه بعدی معرفی شد. در این غرفه امکان مشاهده کاربری که در حال صحبت با او بودند قابل مشاهده بود. در مقابل طرف دیگر نیز همین تصویر را مشاهده میکرد. این مکالمه درون یک اتفاق انجام می‌گرفت.

بعدها گوگل از این فناوری در یک تلویزیون و با استفاده از یک وب کم استفاده کرد. سوی از این فناوری برای دفاتر و کنفرانس ها به شکلی کاربردی نام برد. اکنون گوگل با هدف خارج کردن این پروژه از حالت تست قصد دارد آن را به صورت عملیاتی در اختیار دفاتر و برای استفاده قرار دهد. این شرکت برای تجاری‌سازی فناوری مورد نظر با شرکت hp همکاری خواهد کرد. الکس چو، رئیس بخش سیستم‌های شخصی در hp در این مورد گفته است: افتخار داریم در این پروژه با گوگل همکاری کرده و این فناوری را به بازار عرضه کنیم. همچنین از قدرت هوش مصنوعی برای عرضه این فناوری به بازار استفاده خواهد شد.

طبق بیانیه گوگل در پایان سال جاری میلادی اطلاعات بیشتری در مورد پروژه استارلا ین نحوه ورود آن به بازار منتشر خواهد شد. پیش از این افراد بسیار ی پروژه استارلاین را مورد آزمایش قرار داده بودند. به گفته این افراد این تجربه حتی در مراحل اولیه نیست فوق العاده واقعگرایانه و چشمگیر معرفی شده بود.

هنوز مشخص نیست پروژه جدید گوگل تا چه اندازه می‌تواند در دنیای واقعی و در دفاتر کاربردی باشد. البته پیش از این در گزارش‌ها آمده بود گوگل قصد تجاری‌سازی این فناوری را ندارد. اما در آینده مشخص خواهد شد این فناوری می‌تواند عملکردی بی عیب و نقص را ارائه کند یا خیر.

منبع: تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا