دسته‌بندی نشده

کلاهبرداران با تعویض آیفون‌های تقلبی با مدل‌های اصلی باعث ضرر میلیون دلاری به اپل شدند

به گزارش آی تی بوم؛ یک گروه ۵ نفره با هدف کلاهبرداری از اپل اقدام به اجرای نقشه ای پیچیده کردند. در این اقدام کلاهبرداری آیفون‌های تقلبی را با مدل‌های اصلی جابجا کرده بودند. اقدام ضرری بالغ بر ۱۲.۳ میلیون دلار به شرکت اپل رسیده است. این مجرمان تلاش کردند تا آیفون‌های تقلبی را به اپل استورهای کالیفرنیا ارسال کرده و در مقابل دستگاه‌های جایگزین اصلی را به جای آن دریافت کنند.

طبق آنچه در کیفرخواست دفتر دادستانی ایالات متحده ثبت شده است این مجرمان طی همکاری با گروه‌هایی در چین توانستند هزاران آیفون و آیپد را به عنوان محصولات تقلبی اپل تولید و در سراسر کالیفرنیا منتشر کنند. همچنین دستگاه‌های کپی به کدهای شناسایی سرقت شده مجهز شده بودند. این اقدام با هدف اجرای قانون اپل در ایالات متحده و قرارگیری این محصولات تحت گارانتی اپل سنتر بوده است.

گزارش‌های کلاهبرداران تنها در یک روز به بیش از ۱۰ خرده فروشی اپل مراجعه کرده و ادعای معیوب بودن دستگاه‌های خود را داشتند. کارمندان اپل استور نیز مدل‌های تقلبی و خواهان تعویض این کلاهبرداران را با نسخه اصلی و گران قیمت تعویض کردند. در نهایت این کلاهبرداران برای رسیدن به سود کلیه گوشی‌های اصل و گران قیمت را فروختند. طبق گزارش‌های منتشر شده اقدامات این کلاهبرداران از دسامبر ۲۰۱۴ آغاز و تا مارس ۲۰۲۴ ادامه داشته و حدود ۱۶ هزار بار تکرار شده است.

این متهمان با اجاره صندوق های پست و آدرس جعلی توانسته بودند هویت خود را پنهان کنند. با توجه به گستردگی این کلاهبرداری حتی برخی از مشتریان واقعی اپل نیز از دریافت برخی خدمات محروم شدند. زیرا شناسه های مربوط به دستگاه های آنان یک بار به سرقت رفته بود.

منبع: تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا