اخبار فناوری

گوگل ساعت پیکسل واچ 2 را به قابلیت تشخیص تصادف حین دوچرخه سواری مجهز کرد

به گزارش آی تی بوم؛ در حال حاضر این قابلیت در بسیاری از گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است. قابلیت تشخیص تصادف می‌تواند با استفاده از حسگرهای مخصوص تصادف را تشخیص داده و در صورتی که کاربر این قابلیت را فعال کرده باشد به صورت خودکار با اورژانس تماس می‌گیرد. در حال حاضر این قابلیت در گوشی‌های گوگل از جمله گوشی پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو مورد استفاده قرار گرفته است.

طبق گزارش‌های منتشر شده اکنون پیکسل واچ ۲ نیز به این قابلیت مجهز شده و کاربران می‌توانند از ویژگی تشخیص تصادف و افتادن حین دوچرخه سواری استفاده کنند. ساعت هوشمند قبلی گوگل امکان تشخیص افتادن از دوچرخه را داشته اما نمی‌توانست به تشخیص تصادف بپردازد.

قابلیت جدید در پیکسل واچ ۲ گوگل در زمان تصادف و یا افتادن حین دوچرخه سواری به صورت خودکار با اورژانس یا مخاطبین اضطراری که کاربر پیش از این آنها را مشخص کرده است تماس می‌گیرد. در این زمان موقعیت مکانی فرد در حین تصادف به اشتراک گذاشته خواهد شد. البته کاربر می‌تواند از ارسال پیام در این قابلیت در صورت ایجاد تصادف‌های خفیف جلوگیری کند. احتمالاً گوگل این ویژگی را برای نسل اول ساعت‌های هوشمند خود نیز منتشر خواهد کرد. البته در حال حاضر این قابلیت تنها به پیکسل واچ ۲ گوگل اضافه شده است.

منبع: تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 15 =

دکمه بازگشت به بالا