موبایل و تبلت

گوگل ظاهراً با همکاری گارمین، قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را به اندروید می‌آورد

به گزارش آی تی بوم؛ گوگل اواخر تیرماه اعلام کرد در آپدیت اندروید ۱۴، امکان ارسال پیامک متنی را از طریق ارتباط ماهواره‌ای به دستگاه‌های اندرویدی می‌آورد. به‌نظر می‌رسد این ویژگی با همکاری گوگل و گارمین به واقعیت نزدیک‌تر خواهد شد.

یکی از منابع آگاه بازار با انتشار توییتی در X (توییتر سابق)، چند رشته کد مربوط به آخرین نسخه برنامه گوگل مسیج را به اشتراک گذاشته است. وی در توییت خود به این موضوع اشاره کرده که این ویژگی جدید در نسخه پایدار اندروید ۱۴ می‌تواند امکان ارتباط ماهواره‌‌ای را در بیش از ۱۵۰ کشور جهان در اختیار کاربران قرار دهد. این منبع آگاه همچنین اعلام کرده است که این اتفاق با همکاری گوگل با گارمین اتفاق می‌افتد و کاربران می‌توانند از طریق ارتباطات ماهواره‌ای و در شرایط اضطراری، پیام‌های متنی را ارسال و دریافت کنند.

همکاری گوگل با گارمین احتمالاً ارتباطات ماهواره‌ای را به اندروید می‌آورد

به‌نظر می‌رسد گوگل با همکاری گارمین قصد دارد آینده‌ای بهتر را برای کاربران اندرویدی رقم بزند. یکی از کاربران توییتر با نام کاربری Neïl Rahmouni که توسعه دهنده است، اعلام کرده که گوگل در آینده نزدیک پیامک ماهواره‌ای دوطرفه را به گوشی‌های اندروید می‌آورد. وی به این موضوع اشاره کرده است که این اتفاق در همکاری گوگل با گارمین به وقوع می‌پیوندد.

در تصویری که وی در توییت خود به اشتراک گذاشته، کد گارمین در گوگل مسیج به اشتراک گذاشته شده است. گارمین چندین محصول با قابلیت اتصال ماهواره‌ای برای ارسال پیامک در مواقع اضطراری دارد. همچنین گارمین با شرکت Iridium کار می‌کند. شرکت Iridium مجموعه‌ای از ماهواره‌های مدار پایین زمین را دارد و درزمینه فعال‌کردن اتصال ماهواره‌ای کار می‌کند. از آنجایی که گارمین قبلاً اکوسیستمی از محصولات با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را توسعه داده، ممکن است گوگل هم از فناوری گارمین استفاده کند تا بتواند ارسال پیامک اضطراری را از طریق گوگل مسیج فراهم کند. پیش‌تر گفته شده بود که اپ Google Messages نیز قرار است از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی کند.

اپل اولین برند گوشی‌های هوشمند بود که سیستم SOS اضطراری مبتنی بر ماهواره را به دستگاه‌های خود آورد. بعد از اپل، هوآوی ویژگی مشابهی را با جدیدترین گوشی‌‌های پرچمدار خود معرفی کرد. درحالی‌که انتظار می‌رفت سامسونگ ویژگی مشابهی را با گلکسی S23 ارائه کند، اما این اتفاق نیفتاد و رئیس بخش گوشی‌های هوشمند این شرکت اعلام کرد که چنین اکوسیستمی هنوز آماده نیست؛ البته خبرهای غیررسمی در مورد اضافه‌شدن این ویژگی در اوایل سال آینده میلادی به گلکسی S24 منتشر شده است.

 

 

منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا