اخبار فناورینرم افزار

یک قابلیت کاربردی از همه تلویزیون‌های سامسونگ حذف می‌شود

به گزارش آی تی بوم؛ سامسونگ قصد دارد از ۱ مارس (۱۱ اسفند) گوگل اسیستنت را از تلویزیون‌های هوشمند خود حذف کند. از آن تاریخ، دستیار گوگل در هیچ‌یک از مدل‌های تلویزیون سامسونگ، حتی مدل‌های قبلی همراه با این قابلیت در‌دسترس نخواهد بود.

سامسونگ در سال ۲۰۲۰ دستیار هوشمند Google Assistant را به تلویزیون‌های خود اضافه کرد؛ اما پس از گذشت چهار سال، این ویژگی حذف می‌شود. این اتفاق به‌دنبال حذف بی‌سروصدای دستیار گوگل در سری تلویزیون‌های ۲۰۲۳ سامسونگ اتفاق می‌افتد.

صفحه‌ی پشتیبانی سامسونگ حذف دستیار گوگل را در تمامی مدل‌‌های تلویزیون هوشمند از‌جمله مدل‌های ۲۰۲۲، ۲۰۲۱، تلویزیون‌های 8K و 4K مدل QLED سال ۲۰۲۰، تلویزیون‌های Crystal UHD سال ۲۰۲۰ و تلویزیون‌های Lifestyle سال ۲۰۲۰ (شامل Frame و Serif و Terrace و Sero) تایید می‌کند.

در صفحه‌ی پشتیبانی سامسونگ آمده است: «به‌دلیل تغییر در خط‌ مشی گوگل، سرویس اسیستنت از اول مارس ۲۰۲۴ دیگر در تلویزیون‌های سامسونگ در‌دسترس نخواهد بود.

گوگل اخیراً ۱۷ ویژگی را از Assistant حذف کرده است؛ اما ارتباط آن با قطع پشتیبانی در تلویزیون‌های سامسونگ مشخص نیست. صاحبان تلویزیون‌ های سامسونگ می‌توانند دستیارهای صوتی بیکسبی سامسونگ و آلکسا آمازون را جایگزین دستیار گوگل کنند.

در‌حال‌حاضر، تقریباً تمام تلویزیون‌های هوشمند ازجمله تلویزیون ال جی، تلویزیون سونی، تلویزیون تی سی ال و تلویزیون هایسنس مانند قبل به پشتیبانی از دستیار گوگل ادامه می‌دهند.

منبع: زومینت

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا