موبایل و تبلت

گوشی قدرتمند ذن فون ۱۱ اولترا رونمایی شد؛ خداحافظی با طراحی دوست‌داشتنی

به گزارش آی تی بوم؛دوران ذن‌فون‌های کوچک‌جثه ظاهرا به پایان راه رسیده است. ایسوس لحظاتی پیش گوشی جدیدی به نام Asus Zenfone 11 Ultra رونمایی کرد که برخلاف مدل‌های قبلی ذن‌فون ابعاد بزرگی دارد و در زمینه‌ی طراحی ظاهری نیز متحول شده است.

جدیدترین گوشی ایسوس با نمایشگر ۶٫۷۸ اینچ و باتری پرظرفیت ۵٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی عرضه می‌شود. قیمت گوشی در کانفیگ پایه ۸۹۹ دلار اعلام شده است.

ذن‌ فون ۱۱ اولترا گوشی کاملا جدیدی نیست و عملا نسخه‌ی تغییرنام‌یافته‌ی ROG Phone 8 به‌حساب می‌آید. البته بین این دو یک‌سری تفاوت‌ها دیده می‌شود؛ برای نمونه ذن‌فون ۱۱ اولترا چراغ‌های رنگی گیمینگ ندارد.

گوشی ذن‌فون ۱۱ اولترا همچون راگ فون ۸ به پردازنده‌ی پرقدرت اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز است و ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در کانفیگ پایه دارد. ایسوس می‌خواهد در خارج از آمریکا کانفیگ دیگری با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بفروشد.

گوشی جدید و گران‌قیمت ایسوس به نمایشگر LTPO مجهز است، به این معنی که می‌تواند برای بهبود شارژدهی، نرخ نوسازی نمایشگر را تا یک هرتز پایین بیاورد. این نمایشگر می‌تواند به نرخ نوسازی حداکثر ۱۴۴ هرتز هم دست پیدا کند، اما صرفا هنگام اجرای بازی. در حالت عادی، نرخ نوسازی نمایشگر به ۱۲۰ هرتز محدود است.

در پنل پشتی ایسوس ذن‌فون ۱۱ اولترا شاهد دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لنز f/1.9 هستیم که از سیستم لرزش‌گیر تحسین‌برانگیز ۶ محوره استفاده می‌کند.

گوشی جدید ایسوس به دوربین ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین تله‌فوتو ۳۲ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری و پشتیبانی از لرزش‌گیر نیز مجهز است.

همانطور که می‌شد انتظار داشت، ایسوس ذن‌فون ۱۱ اولترا هوش مصنوعی نیز دارد. این گوشی به‌لطف هوش مصنوعی می‌تواند در تماس‌های تلفنی، ترجمه‌ی زنده و حذف نویز دوطرفه انجام دهد.

هوش مصنوعی گوشی ایسوس توانایی خلاصه‌سازی رونوشت‌ فایل‌های صوتی را نیز دارد و سیستم جست‌و‌جوی عکس و تنظیمات سیستم هم به‌لطف هوش مصنوعی بهبود پیدا کرده‌اند.

منبع: زومینت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

دکمه بازگشت به بالا