اخبار فناوری

فناوری جدید محققان می‌تواند بدون دارو بی‌خوابی را درمان کند

به گزارش آی تی بوم؛ فناوری نوآورانه جدید که توسط شرکت سلامتی المایند توسعه یافته از طریق فعال کردن حالت لغو نویز در مغز کاربران به آنها کمک می‌کند تا بتوانند بهتر بخوابند. این هدبند انقلابی می‌تواند امواج مغزی را به شکلی موثر کنترل کرده با دانستن اینکه آیا فرد در حال بیدار شدن است می‌تواند دوباره در به خواب رفتن آنها موثر باشد.

در حال حاضر ۸۰ درصد از بزرگسالان در سراسر جهان کیفیت خواب نامتناسبی داشته و به دنبال بهبود آن هستند. محصولات مرتبط با خواب با تنوع بسیار توسعه یافتند. اغلب دستگاه‌های پوشیدنی در بازار کنونی که مرتبط با خواب هستند تنها امکان ردیابی رفتار خواب کاربران را دارند. اما در کنترل واقعی و بهبود آن چندان موثر نیستند. اغلب دارو به عنوان یک گزینه مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرد اما داروها امکان کنترل لحظه ای خواب را ندارند و در مقابل مصرف آنها با عوارض جانبی متعددی همراه است.

هدبند المایند یک پوشیدنی منعطف، نرم و سبک است که می‌تواند بدون توجه به موقعیت خواب فرد در طول شب مورد استفاده قرار بگیرد. این دستگاه از طریق جمع آوری اطلاعات با کمک امواج مغزی با تلفن همراه نیز جفت شده جزئیات مربوط به الگوهای خواب را برای کاربران پیدا می‌ کند. ویژگی اصلی این هدبند توانایی آن برای تاثیرگذاری بر امواج مغزی در استفاده از تلفیق عصبی است. بدین ترتیب می‌تواند مصرف کنندگان را از الگوهای بیداری به سمت الگوهای خواب عمیق تر هدایت کند.

در کارآزمایی بالینی این هدبند توانست به ۷۶ درصد از شرکت کنندگان کمک کند تا بتوانند بهتر و سریع‌تر بخوابند. همچنین شرکت سازنده تضمین کرده که کنترل خواب همیشه با مصرف کنندگان است و کاربران می‌توانند از طریق برنامه یا فشار دادن دکمه روی هدبند پس از بیدار شدن خواب بیشتر را انتخاب کنند.

منبع: تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا