اخبار فناوری

ویندوز ۱۰ چگونه ۴۸۰ میلیون کیلوگرم زباله الکترونیکی ایجاد می‌کند؟

به گزارش آی تی بوم؛ یک مؤسسه‌ی تحقیقاتی می‌گوید که تصمیم مایکروسافت در قبال ویندوز ۱۰ احتمالاً باعث تولید حجم عظیمی از زباله‌های الکترونیکی می‌شود.

مؤسسه‌ی تحقیقاتی کانالیس در گزارشی که برای رویترز ارسال کرده است می‌گوید پایان پشتیبانی از ویندوز ۱۰ احتمالاً در نهایت باعث می‌شود حدود ۲۴۰ میلیون کامپیوتر شخصی سر از سطل آشغال دربیاورند و حجم زباله‌های الکترونیکی را به مقدار قابل توجهی افزایش دهند.

بر اساس تخمین‌های کانالیس، وزن زباله‌های الکترونیکی ناشی از تصمیم مایکروسافت به ۴۸۰ میلیون کیلوگرم معادل ۳۲۰ هزار دستگاه خودرو می‌رسد.

کانالیس در تخمین‌های خود بدترین سناریوی ممکن را در نظر گرفته است؛ چون بسیاری از کامپیوترها حتی پس از پایان پشتیبانی از ویندوز ۱۰ همچنان کار خواهند کرد.

با در نظر گرفتن این‌که ویندوز ۷ همچنان کاربر دارد، بدون شک ویندوز ۱۰ نیز تا سال‌ها به حیاتش ادامه خواهد داد. در این بین کانالیس می‌گوید احتمالاً تقاضا برای دستگاه‌هایی که به‌روزرسانی امنیتی دریافت نمی‌کنند، کم خواهد بود.

مایکروسافت مدتی پیش اعلام کرد کاربران ویندوز ۱۰ می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای ماهانه، تا سال ۲۰۲۸ همچنان به‌روزرسانی امنیتی دریافت کنند. قیمت سرویس اشتراکی ویندوز ۱۰ فعلاً اعلام نشده است. اگر با سرویسی گران‌قیمت مواجه باشیم، احتمالاً مهاجرت به کامپیوترهای جدید از لحاظ اقتصادی منطقی‌تر باشد و در نهایت تعداد کامپیوترهای قدیمی که دور انداخته می‌شوند افزایش یابد.

مایکروسافت گفته است که در سال ۲۰۲۵ به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ پایان می‌‌دهد. تحلیلگران می‌گویند نسخه‌ی بعدی ویندوز که ویندوز ۱۲ نام می‌گیرد و به‌شدت روی هوش مصنوعی متمرکز خواهد بود، احتمالاً باعث افزایش تقاضا برای کامپیوترهای شخصی می‌شود.

 

منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا