سخت افزار

اولین تصاویر از پردازنده غول‌پیکر 64 هسته‌ای 7985WX ای ام دی به همراه سوکت SP6 + مشخصات

به گزارش آی تی بوم؛ به نقل از شهر سخت افزار؛ به تازگی اولین تصاویر از پردازنده 64 هسته‌ای 7985WX ای ام دی به بیرون درز کرده است. این پردازنده که روی سوکت SP6 سوار شده و از 64 هسته Zen 4 بهره می‌برد از یک پلتفرم آنلاین برای فروش قرار گرفته و حدود 1300 دلار قیمت خورده است. جزئیات بیشتر را در ادامه این نوشتار از شهر سخت افزار بخوانید.

به نظر می‌رسد تا معرفی نسل بعدی پردازنده‌های Threadripper Pro فاصله چندانی نداریم، چرا که اخیراً نمونه اولیه پردازنده معرفی نشده AMD Ryzen Threadripper PRO 7985WX با ۶۴ هسته Zen 4 در یک فروشگاه آنلاین مشاهده شده است.

مشخصات پردازنده 64 هسته‌ای AMD 7985WX

بر اساس اعلام wccftech این پردازنده AMD حدود 1300 دلار قیمت خورده و فروشنده مدعی شده که کار می‌کند اما باید از یک پلتفرم سازگار مجهز به سوکت SP6 استفاده کنید. پردازنده جدید AMD Ryzen Threadripper PRO 7985WX قرار است ۶۴ هسته فیزیکی مبتنی بر معماری Zen 4 به همراه داشته باشد. AMD در کنار این هسته‌های پردازشی نیز ۲۵۶ مگابایت حافظه کش سطح سوم (L3) در نظر گرفته است.

این پردازنده قدرتمند احتمالاً با TDP حدود 280 تا 320 وات معرفی شده و پیش از این شاهد تست‌ پردازنده مورد بحث بر روی مادربرد رفرنس BoulderGulch همراه با ۲۵۶ گیگابایت حافظه رم DDR5 (هشت عدد ماژول ۳۲ گیگابایتی) بودیم.

همچنین شاهد یک پردازنده سری Pro در کنار یک راه‌حل حافظه ۸ کاناله DDR5 هستیم و این یعنی احتمالاً AMD به دنبال عرضه این پردازنده برای پلتفرم‌های ورک‌استیشن است.

علاوه بر این، مشخصات Threadripper PRO 7985WX حاکی از آن است که احتمالاً پردازنده قدرتمندتر Threadripper PRO 7995WX همراه با 96 هسته پردازنده (مانند تراشه‌های Genoa) معرفی شود.

طبق شایعات موجود، پردازنده‌های جدید AMD قرار است در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ معرفی و عرضه شوند، با این حال تا به این لحظه هیچ چیز به صورت رسمی تأیید نشده است. در همین حال سوکت SP5 می‌تواند تا 64 هسته و 128 رشته را بر اساس هسته‌های Zen 4 پشتیبانی کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا