سخت افزار

ساخت کوچک‌ترین کارت RTX 4060 با سه فن و اورکلاک کارخانه‌ای توسط گیگابایت

به گزارش آی تی بوم؛ کارت‌های گرافیک کم ارتفاع (Low Profile) عمدتاً دارای قدرت پایین و کولر ضعیف هستند که چنگی به دل نمی‌زنند. با این حال گیگابایت سنت شکنی کرده و یک کارت گرافیک GeForce RTX 4060 منحصر به فرد با سه فن و طراحی کوچک عرضه می‌کند.

کوچک ترین کارت گرافیک GeForce RTX 4060 با سه فن

کارت گرافیک RTX 4060 کوچک گیگابایت یک کانکتور تغذیه 8 پینی PCIe دارد و دو شکاف توسعه را اشغال می‌کند. این کارت با داشتن طول تنها 18 سانتی متر و ارتفاع 6.9 سانتی متر، می‌تواند قدرت نسبتاً خوب GeForce RTX 4060 را به کیس های کامپکت بیاورد که فاقد فضای کافی برای نصب کارت‌های معمولی هستند. ضخامت این کارت 4 سانتی متر است.

گیگابایت در کارت گرافیک RTX 4060 OC Low Profile 8G (GV-N4060OC-8GL) از یک کولر منحصر به فرد با سه فن استفاده کرده است تا عملکرد خنک و بدون نویز بالا را به ارمغان بیاورد. احتمالاً وجود سه عدد فن باعث می‌شود به چرخش آنها با سرعت بالا نیاز نباشد که برخلاف کارت‌های با یک یا دو فن، می‌بایست نویز کمتری ایجاد کند.

عجیب‌تر اینکه با وجود چنین طراحی کوچکی، با یک کارت گرافیک اورکلاک شده روبرو هستیم که فرکانس بوست آن با 15 مگاهرتز افزایش نسبت به مشخصات مرجع انویدیا، به 2475 مگاهرتز می‌رسد. این کارت حتی از نظر خروجی‌های تصویر هم منحصر به فرد است و از دو درگاه DisplayPort 1.4a در کنار دو HDMI 2.1a بهره می‌برد تا هیچ چیز کم نداشته باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این کارت در بین سری GeForce RTX انویدیا، امکان تعویض براکت پشتی آن و انتخاب بین ارتفاع استاندارد یا کاهش یافته است.

گیگابایت هنوز قیمت یا زمان عرضه این کارت گرافیک جالب را اعلام نکرده است.

منبع: شهرسخت افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا