بازی

قوی ترین کاراکترهای مورتال کامبت 11

زمانی که بحث فرنچایزهای مبارزه‌ای در صنعت گیم به میان بیاید، کمتر عناوینی می‌توانند با نام و شهرت بیش از اندازه مورتال کامبت رقابت کنند. این سری بازی در دهه 90 میلادی مسیر خود را آغاز کرد و به واسطه جنجال‌های زیادی که در دنیا به پا کرده بود، توانست توجه میلیون‌ها گیمر را به سوی خود جلب کند.

به گزارش آی تی بوم، زمانی که بحث فرنچایزهای مبارزه‌ای در صنعت گیم به میان بیاید، کمتر عناوینی می‌توانند با نام و شهرت بیش از اندازه مورتال کامبت رقابت کنند. این سری بازی در دهه 90 میلادی مسیر خود را آغاز کرد و به واسطه جنجال‌های زیادی که در دنیا به پا کرده بود، توانست توجه میلیون‌ها گیمر را به سوی خود جلب کند. تا کنون کلی نسخه اصلی و فرعی از این بازی‌ها بر روی پلتفرم‌های مختلف منتشر شده است. نسخه اخیر این سری تحت عنوان مورتال کامبت 11 شناخته می‌شود. این بازی شامل حضور کلی کاراکتر جدید و البته تعداد زیادی از شخصیت‌های محبوب قدیمی است. بیایید به قوی ترین کاراکترهای مورتال کامبت 11 بپردازیم.

قدرتمندترین شخصیت های بازی مورتال کامبت 11

بازی مورتال کامبت 11 علاوه بر گیم پلی بسیار سرگرم‌کننده‌اش، به دلیل حضور ده‌ها شخصیت جذاب و به‌یادماندنی‌اش نیز در شناخته شده که طی سال‌های حضور این فرنچایز در صنعت گیم، تغییرات و تحولات فراوانی داشته‌اند. در طی جریان این بازی که دنباله مستقیم بازی مورتال کامبت 10 هم بوده، شاهد این هستیم که این کاراکترها بسیار مسن‌تر و باتجربه‌تر از بازی‌های ابتدایی سری بوده و کلی داستان و حرف‌های تازه برای گفتن دارند. در این بین کاراکترهای تازه جایگزین قدیمی‌ها می‌شوند و مسیر را برای بازی‌های بعدی باز می‌کنند. پس در ادامه با رتبه بندی قوی ترین کاراکترهای مورتال کامبت 11 با ما همراه باشید.

  • رتبه بندی بازی های مورتال کامبت

سری بازی‌های مورتال کامبت همواره یکی از بهترین و پرطرفدارترین بازی‌های مبارزه‌ ای بوده‌اند و در طول شماره‌های مختلف خود، مسیری رو به پیشرفت و صعودی داشته و هر شماره توانست از شماره قبلی بهتر ظاهر شود. در رتبه بندی سری بازی های مورتال کامبت به طور مفصل به این بازی‌ها پرداخته شد.

Kabal

Kabal

لیست قوی ترین کاراکترهای مورتال کامبت 11 را با یکی از کمتر توجه شده‌ترین ولی قدرتمندترین کاراکترهایی می‌پردازیم که در تمام نسخه‌های سری حضوری اندک داشته و توانسته برای بسیاری تبدیل به یکی از بهترین‌ها نیز شود. کاراکتر Kabal به دلیل حادثه‌ای که باعث سوخته شدن صورتش شد، مجبور به پوشیدن یک ماسک فلزی عجیب و به‌یادماندنی است که منبع تنفسش نیز محسوب می‌شود. Kabal از تکنیک حمله با دو شمشیر که شبیه به ابزار قصابی هستند، برای از بین بردن رقیبانش استفاده کرده و کاراکتر بدذاتی در دنیا مورتال کامبت است. همچنین وی به عنوان یکی از سریع‌ترین مبارزان قابل انتخاب نیز شناخته می‌شود.

Kung Lao

Kung Lao

اگر بخواهیم خیلی در داستان و ماجراهای سری مورتال کامبت دقیق شویم، کاراکتر Kung Lao همواره در سایه و پس زمینه اتفاقات بازی فعالیت کرده و آن‌چنان نقش مؤثری جریان اصلی داستان ندارد. با این حال بهتر است به هیچ وجه وی را دست کم نگیرید، زیرا Kung Lao یکی از مرگبارترین مبارزان سرزمین این بازی‌ها است. اسلحه بسیار مشهور و شناخته شده Kung Lao کلاه لبه تیزی است که می‌تواند به سوی دشمنانش پرتاب کرده و سپس به دستانش برگردد. پس شما با ترکیب این تکنیک و فنون رزمی پیچیده و مختلف این شخصیت، می‌توانید از Kung Lao به عنوان یک حریف چالش برانگیز برای نبردهای دور و نزدیک استفاده کنید.

Scorpion

Scorpion

مگر می‌شود بحث قوی ترین کاراکترهای مورتال کامبت 11 را باز کرده و به یکی از کلاسیک‌ترین و شناخته شده‌ترین شخصیت‌های کل سری اشاره نکنیم. Scorpion با اینکه در میان موجی عظیم از کاراکترهای جدید و رنگارنگ در این بازی شاید خیلی به چشم نیاید، ولی همواره آن فنون نینجا استایل و آتشین و البته دیالوگ‌های کوتاه ولی شناخته شده‌اش، باعث شده که این شخصیت از بدنه‌های اصلی بازی باشد. Scorpion علاوه بر نبردهای تن به تن، استاد شمشیر بازی نیز بوده و زنجیری که در دستش پنهان شده نیز حریفان را به چالشی متفاوت دعوت می‌کند. او باری دیگر در قسمت جدید سری برگشته تا جهنم را روی زمین برپا کند.

Sheeva

Sheeva

شخصیت‌های غول در سری مورتال کامبت معمولاً به واسطه اندازه بزرگ و محدودیت در سرعت حرکتشان، از محبوب‌ترین کاراکترها نیستند. معروف‌ترین این غول‌ها قطعاً کاراکتر Goro در بازی‌های قبلی سری است. با این حال مورتال کامبت 11 آمده تا یک بار برای همیشه این دید منفی را تغییر داده و در این مسیر یکی از بهترین و قوی ترین شخصیت‌های بازی یعنی Sheeva را نیز به ما ارائه می‌کند. این کاراکتر با تغییرات فراوانی که نسبت به گذشته سری با کاراکترهای غول داشته، توانسته استایل‌های مختلفی از مبارزات سنگین و رودررو را به بازیکنان ارائه کند. اگر به دنبال یک نبرد جدی هستید، Sheeva برای شما است.

Sonya

کاراکتر Sonya از اولین نسخه سری مورتال کامبت تا همین قسمت 11 حضوری مؤثر در خط داستانی داشته و از به‌یادماندنی‌ترین مبارزات انسان در بازی است. با اینکه وی در دوران میان سالی خود سر می‌کند و روحیه گذشته را ندارید، ولی اگر بخواهیم به تکنیک‌های مبارزه‌ای وی بپردازیم، بدون شک با یکی از قوی ترین کاراکترهای مورتال کامبت 11 روبرو هستیم. قابلیت‌های نبرد از دور به وسیله ابزارهای نظامی، Sonya را تبدیل به یک ماشین کشتار کرده که مناسب آن دسته بازیکنانی است که می‌خواهند تا حد امکان از نبردهای رو در رو خودداری کنند. تنها نقطه ضعف بزرگ این کاراکتر کمبود حرکات رزمی و کمبوهای  پیچیده است.

Noob Saibot

Noob Saibot

کاراکتر Noob Saibot را معمولاً کسی در لیست قوی ترین کاراکترهای سری مورتال کامبت قرار نمی‌دهد. دلیل این موضوع این است که نه تنها این شخصیت از قدرت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، بلکه انتخاب آن به عنوان مبارز، تا حدودی نتیجه مسابقه را تعیین می‌کند. Noob  شخصیتی بیش از حد تقویت شده با قدرت‌های عجیب و غریب است که خیلی‌ها از آن وحشت دارند. اکثر بازیکنانی که تازه با بازی‌های مورتال کامبت آشنا شده‌اند، می‌توانند از شخصیت Noob  برای یاد گرفتن بسیاری از کمبوهای بازی استفاده کرده و مسیرشان را هموار کنند. فقط به خاطر داشته باشید که این شخصیت توسط بازیکنان حرفه‌ای استفاده نمی‌شود.

Johnny Cage

Johnny Cage

چه در دنیای واقعی و چه دنیای بازی‌های مورتال کامبت، کاراکتر Johnny Cage به عنوان یک شخص مشهور و پر حاشیه شناخته می‌شود. وی بازیگری محبوب بود که به دلایل مختلفی به دنیای مبارزان کشیده شد و باید خود را از دردسرها خلاص کند. در طی بازی‌های مختلف او را همیشه در پس زمینه مشاهده می‌کنیم که مشغول تعریف کردن جوک‌های مختلف بوده و سر به سر سایر کاراکترها می‌گذارد. با این حال وی همیشه به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای حضور دارد و به راحتی می‌توان گفت که از قوی ترین کاراکترهای مورتال کامبت 11 به حساب می‌آید. همیشه می‌توان به این کاراکتر برای خنداندن بازیکنان نیز حساب کرد.

Sub-Zero

Sub-Zero

شخصیت Sub-Zero هر زمان که وارد صحنه نبرد شود، خون را در بدن بازیکنان منجمد می‌کند. این نینجای زمستانی با پرتاب اشعه‌های سرما به سوی بازیکنان، تضمین می‌کند که دوران سختی را در میدان نبرد بگذرانید. با اینکه در میان چندین نینجای درون بازی، خیلی‌ها Scorpion را به عنوان قوی ترین در نظر می‌گیرند، با این حال Sub-Zero بارها ثابت کرده که با ترکیب فنون ویژه و کمبوهای مرگبار، می‌توان نتیجه بهتری در مبارزه گرفت. اگر به دنبال بازیکنی هستید که در انواع مبارزات نزدیک و دور و تکنیک‌های ترکیبی، برایتان نتیجه به همراه داشته باشد، پس Sub-Zero را می‌توان بهترین گزینه در بازی در نظر گرفت.

Jade

Jade

خیلی از بازیکنان تازه کاری که قسمت 11 اولین بازی‌شان در سری محسوب می‌شود، از کاراکتر Jade به عنوان یکی از قوی ترین کاراکترهای مورتال کامبت 11 یاد می‌کنند. دلیل این موضوع، توانایی بیش از حد وی در سبک مبارزات نزدیک است. شما می‌توانید با همین یک شخصیت تمام حریف‌هایی که به نبرد از دور با حرکات ویژه عادت دارند را از پا در بیاورید که ویژگی فوق‌العاده‌ای برای بازیکنان تازه کار است. این موضوع فقط برای بازیکنان جدید صدق نمی‌کند. برای بازیکنان قدیمی هم که به دنبال آموختن سبک‌های جدیدی به واسطه شخصیت‌های جدید هستند، Jade پتانسیل این را دارد که در ادامه تبدیل به یک کاراکتر محبوب شود.

The Joker

The Joker

کاراکتر جوکر یکی از چندین شخصیت معروف دنیای کمیک‌های DC است که پایش به کهکشان مورتال کامبت باز شده است. این شخصیت از صداپیشگی آشنا و همان ظاهر همیشگی جوکر بهره‌مند بوده و همچنین از اسلحه‌هایی استفاده می‌کند که کاملاً مناسب شخصیتش است. شما می‌توانید با چاقو و اسلحه‌های گرم به حریفانتان حمله کنید. جوکر سریع، قوی و چابک است. از دیگر ویژگی‌های بی نظیر این کاراکتر می‌توان به قابلیت پرتاب کارت و بمب‌های انفجاری اشاره کرد که بازیکنان را گیج می‌کنند. همچنین علاوه بر قدرت فیزیکی، جوکر می‌تواند با دیالوگ‌های سرگرم کننده و بامزه‌اش، بازیکنان را به یاد دنیای سیاه بتمن بیندازد.

Fujin

Fujin

شخصیت Fujin برای بازیکنان قدیمی سری مورتال کامبت نیاز به معرفی ندارد. این کاراکتر نه تنها یکی از قوی ترین کاراکترهای مورتال کامبت 11 هم محسوب می‌شود، بلکه آن جذبه و ظاهر همیشگی‌اش را همچنان حفظ کرده است. خیلی از بازیکنان که از پتانسیل پنهان Fujin خبردار نیستند، به راحتی از وی عبور کرده و به سراغ مبارزان دیگر می‌روند. ولی اشتباه نکنید، زیرا اگر به دنبال یک کاراکتر با کلی کمبوی پیچیده و زنجیروار هستید، Fujin اولین انتخاب شماست. فقط باید به یاد داشته باشید که نقطه‌ضعف‌های این شخصیت در برخوردهای نزدیک خود را نشان می‌دهد؛ پس تا جایی که می‌توانید از دشمنان خود دور باشید.

Shao Kahn

Shao Kahn

کاراکتر Shao Kahn نه تنها یکی از قدیمی‌ترین شخصیت‌های فرنچایز مورتال کامبت بوده که تا نسخه یازدهم نیز حضور قدرتمندی دارد، بلکه در این بازی بالاخره می‌توانیم ظاهر ترسناک و مخوف وی را با بالاترین گرافیک ممکن مشاهده کنیم. این کاراکتر به واسطه قدرت‌های جادویی و ماورایی‌اش، همیشه یکی از چالش‌برانگیزترین شخصیت‌ها بوده و در قسمت 11 هم این موضوع پایدار باقی مانده است. Shao Kahn در طی جریان داستان همه بازی‌های این فرنچایز معروف، کلی از محبوب‌ترین کاراکترها را به قتل رسانده و طبیعی است که هنوز که هنوز است، خیلی‌ها از وی به عنوان ترسناک‌ترین کاراکتر تمام این فرنچایز یاد می‌کنند.

Jax

Jax

با اینکه در بازی‌های جدید سری مورتال کامبت، شاهد حضور فرزندان بسیاری از کاراکترهای قدیمی هستیم تا مشعل را از آن‌ها گرفته و تبدیل به نسل جدیدی از مبارزان شوند، ولی همچنان برخی از کاراکترهای قدیمی به حدی به‌یادماندنی هستند که نمی‌شود در لیست قوی ترین کاراکترهای مورتال کامبت 11  قرار نگیرند. یکی از این افراد Jax معروف از تمامی بازی‌های این سری است. وی در اولین تورنمنت سری دست‌هایش را دست داده که با بازوهای آهنین جایگزین شده و به وی قدرتی فرابشری بخشیده‌اند. وی یکی از بهترین شخصیت‌های کل سری برای نبردهای سنگین تن به تن بوده که می‌تواند از انواع حرکات زنجیره‌وار پشتیبانی کند.

Cetrion

Cetrion

یکی از شخصیت‌های جدیدی که در طی بازی‌های اخیر وارد فرنچایز مورتال کامبت شده و توانسته به واسطه قابلیت‌های فوق‌العاده‌اش، توجه خیلی‌ها را به خود جلب کند، Cetrion نام دارد. وی با اینکه کنترل کردنش در اوایل مسابقات کمی سخت و چالش برانگیز به نظر می‌رسد و یاد گرفتن تکنیک‌هایش نیاز به زمان و تمرین زیادی دارد، ولی پس از آموختن این فنون، می‌توانید بر روی یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های بازی حساب کنید. شاید یکی از اصلی‌ترین دلایلی که خیلی از بازیکنان در ابتدا نمی‌توانند با این شخصیت کنار بیایند، استایل کاملاً حمله‌ای وی باشد که به هیچ وجه مناسب بازیکنانی که به دنبال دفاع کردن نیست.

Liu Kang

Liu Kang

فکر نکنیم جای بحث و جدلی باشد که از شخصیت مشهور Liu Kang به عنوان نماد اصلی فرنچایز مورتال کامبت و البته یکی از قوی ترین کاراکترهای مورتال کامبت 11 نیز یاد کنیم. این کاراکتر از اولین بازی این سری در لیست کاراکترهای اصلی حضور داشته و تا به امروز نیز تغییری در این موضوع ایجاد نشده است. قابلیت‌های ویژه و کمبوهای زنجیره‌وار Liu Kang به حدی زیاد و پیچیده بوده که هر بازیکنی با هر مدل استایل مبارزه می‌تواند از وی به عنوان کاراکتر اصلی خود استفاده کند. سرعت بالای این شخصیت همچنین از ویژگی‌های مثبتش است که بدون شک ترس را در چهره آشفته حریفانتان به نمایش خواهد گذاشت.

قطعاً خیلی‌ها تا کنون به این نتیجه رسیده‌اند که بازی مورتال کامبت 11 بدون شک اگر نه بهترین، یکی از بهترین بازی‌های مبارزه‌ای 10 سال اخیر است. عمق و پیچیدگی گیم پلی و المان‌های مبارزه و بخش آنلاین آن تنها قطره‌ای از ویژگی‌های خاص این بازی است. داستان و میان پرده‌های سینمایی و حماسی‌اش، مورتال کامبت 11 را تبدیل به یکی از پرهزینه‌ترین بازی‌های سبک خود کرده است. همچنین قوی ترین کاراکترهای مورتال کامبت 11 متشکل از مبارزان جدید و قدیم هستند که به بهترین آن‌ها پرداختیم. نظر شما چیست؟ چه شخصیتی شایسته حضور در این لیست است؟ آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا