اخبار فناوری

به زودی تراشه نورالینک روی دومین بیمار داوطلب آزمایش می‌شود

طبق اعلام ایلان ماسک به زودی دومین بیمار داوطلب دریافت تراشه مغزی، آن را دریافت خواهد کرد. ایلان ماسک به عنوان بنیانگذار استارتاپ نورالینک قصد دارد تا آخر سال جاری میلادی تعداد داوطلبان دریافت کننده این تراشه را به بیشترین رقم برساند.

به گزارش آی تی بوم؛ طبق گزارشی که اخیراً توسط بلومبرگ منتشر شده است ماسک، همراه با چند نفر از کارکنان شرکت نورالینک پیرامون قابلیت‌های مربوط به تراشه مغزی نورالینک و احتمالات مربوط به آینده آن مانند بهبود معلولیت و یا از دست دادن حافظه مصاحبه‌هایی انجام داده‌اند. همچنین آنها در مورد اقدامات آینده این شرکت اعلام کردند تیم جراحی قرار است طی برنامه‌ریزی‌های جدید از بروز مشکلات که پیش از این در اولین بیمار دریافت کننده تراشه رخ داده بود جلوگیری کنند. به گفته ماسک هدف بلند مدت شرکت نورالینک افزایش نزدیکی بین هوش انسانی و هوش دیجیتالی است. وی معتقد است مردم با استفاده از نورالینک می‌توانند قدرت‌های فوق العاده کسب کنند. از طرفی اهداف کوتاه مدت این استارتاپ نیز کمک به افراد دارای آسیب مغزی و آسیب‌های نخاعی است.

با کمک تراشه این شرکت می‌توان به بیماران مبتلا کمک کرد تا از طریق ذهن خود بتوانند رایانه یا گوشی‌ها را کنترل کنند. تراشه تله پاتی در صورت قرارگیری درون جمجمه همراه با یک دیسک گرد و رشته‌های الکترودی متصل به آن وارد مغز شده و روی بافت آن تاثیر می‌گذارد.

ماسک در مورد جراحی‌های آینده این شرکت نیز گفته است تغییراتی اعمال خواهد شد تا مشکلات پیش آمده در مورد جمع شدن رشته‌های الکترود در بافت مغز کاهش پیدا کند. یکی از راهکارهای پیشنهادی برای حل این مشکل حذف بخشی از فرایند عادی مربوط به جراحی مغز به نام حفره هوا است که پیش از این در بیمار اولیه نیز مثمر ثمر واقع شده بود. پیش از این نورالینک به دلیل نقض قوانین مربوط به حقوق حیوانات مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان قرار گرفته بود.

منبع: تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا