معرفی سایت

آشنایی با چند سایت فضایی | کاوش در فضا

به گزارش آی تی بوم؛ علاقه‌مندان به فضا می‌توانند در کنار اپلیکیشن‌های متعددی که در فروشگاه‌های اپ برای تلفن‌های هوشمند یافت می‌شود، سری هم به وب‌سایت‌های مختلف در این حوزه بزنند.

در اینجا چند سایت معتبر و مهم در این زمینه را معرفی کرده‌ایم

جیمز وب

webb.nasa.gov

از زمانی که تلسکوپ فضایی جیمز وب در سال گذشته کار خود را رسماً آغاز کرد، ما شاهد تصاویر خیره کننده ای از جهان هستی هستیم.عکس هایی که پیش تر و با وجود تلسکوپ های فضایی قدرتمندی همچون هابل هرگز شاهدشان نبوده ایم.

هابل

hubblesait.org

خدماتی که تلسکوپ فضایی هابل در زمینه ستاره شناسی ارائه کرده است را نمی توان با حضور تلسکوپ فضایی جیمز وب نادیده گرفت. سایت تلسکوپ هابل هنوز هم جذاب است و هم خاطره انگیز. علاقه‌مندان به نجوم بطور حتم می توانند اطلاعات بسیار زیادی را از این سایت بدست آورند و عکس هایی هیجان انگیز را در آن مشاهده کنند.

اسکای اند تلسکوپ

skyandtelescope.org

یکی از سایت هایی که در آن برنامه های برای رصد آسمان و اجرام سماوی وجود دارد، سایتی است که به مجله معروف و پرطرفدار Sky & Telescope تعلق دارد. در این سایت علاوه بر اخبار گوناگون، می توانید راهنمایی های نیز برای رصد آسمان دریافت کنید.

استلاریوم

stellarium_web.org

این سایت یک آسمان نمای آنلاین است که در مرورگر وب شما براساس پروژه منبع باز موتور جستجوگر سایت اجرا می‌شود. اینجا شما می توانید به آسانی و با راهنمایی هایی که به شما داده می شود، آسمان را رصد کنید. این سایت اپلیکیشن هم دارد که می توانید با دانلود در گوشی هوشمند خود،  از آن استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا