بازی

مایکروسافت و سونی برای انتشار کال آف دیوتی روی پلی‌استیشن، به توافقی 10 ساله رسیدند

سونی و مایکروسافت با یکدیگر به توافق رسیدند تا فرنچایز پرطرفدار Call of Duty حتی پس از اضافه‌شدن اکتیویژن بلیزارد به زیرمجموعه مالک ایکس‌باکس، همچنان به مدت 10 سال برای پلتفرم پلی‌استیشن منتشر شود. به‌نظر می‌رسد که با این توافق حالا دیگر باید منتظر تکمیل قرارداد خرید اکتیویژن باشیم.

«فیل اسپنسر»، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، اعلام کرد که این شرکت با سونی توافق کرده است تا بازی «کال آف دیوتی» را روی پلی‌استیشن نگه دارد. او می‌گوید به آینده‌ای چشم دوخته است که در آن بازیکنان سراسر جهان به گزینه‌های بیشتری برای انجام بازی‌های محبوب خود دسترسی داشته باشند.

با این توافق الزام‌آور، به‌نظر می‌رسد که کشمکش این شرکت‌ها بر سر معامله خرید اکتیویژن بلیزارد به پایان رسیده است. اگرچه در اطلاعیه اولیه مایکروسافت اشاره‌ای به مدت‌زمان 10 ساله این قرارداد نشده، اما «کاری پرز»، رئیس ارتباطات جهانی ایکس‌باکس، این زمان 10 ساله را تأیید کرده است. او همچنین تأکید کرده که این قرارداد فقط برای کال آف دیوتی امضا شده است.

مایکروسافت از طریق توافق با سونی حسن نیت خود را نشان داد

«برد اسمیت»، رئیس مایکروسافت نیز در واکنش به این توافق اعلام کرد که اگرچه آن‌ها نظر مثبت دادگاه را جلب کرده بودند، اما با این کار نشان می‌دهند که می‌خواهند کال آف دیوتی را روی پلتفرم‌های بیشتری حفظ کنند و اجازه دهند افراد بیشتری به این عنوان محبوب دسترسی داشته باشند.

مایکروسافت قبلاً در ماه ژانویه 2022 به سونی پیشنهاد داده بود که در قراردادی، همه بازی‌های فعلی اکتیویژن را که روی پلی‌استیشن در دسترس‌ هستند، تا سال 2027 در این پلتفرم نگه دارد؛ اما به‌نظر می‌رسد که از آن زمان تاکنون مفاد این توافق تغییر کرده است.

حالا با توجه به امضای این قرارداد باید ببینیم که مذاکرات مایکروسافت با رگولاتور بریتانیا به چه نتیجه‌ای خواهد انجامید. احتمالاً بخشی از تلاش مالک ایکس‌باکس برای حصول توافقی سریع با سونی به‌منظور جلب رضایت رگولاتور بریتانیا بوده است تا این شرکت بتواند آخرین مانع در برابر تکمیل معامله خرید اکتیویژن بلیزارد را از پیش رو بردارد.

 

منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا