کامپیوتر و لپ تاپ

کامپیوتر تاشدنی HP Spectre Fold با نمایشگر ۱۷ اینچی و قیمت ۵ هزار دلار معرفی شد

به گزارش آی تی بوم؛ به نقل از زومیت؛ اندازه نمایشگر ۱۷ اینچی Spectre Fold درحالت تاشده به ۱۲/۳ اینچ کاهش می‌یابد و می‌توان درحالت‌های مختلف از آن استفاده کرد.

اچ‌پی Spectre Fold، تبلتی ۱۷ اینچی است که به‌لطف نمایشگر تاشدنی می‌توان از آن در حالت‌های مختلف استفاده کرد. این کامپیوتر شخصی درواقع برای رقابت با محصولاتی مثل ایسوس Zenbook 17 Fold OLED و لنوو ThinkPad X1 Fold روانه‌ی بازار می‌شود و باید دید آیا در آینده شاهد رونمایی از محصولات مشابه دیگر خواهیم بود یا خیر.

HP Spectre Fold مثل سایر کامپیوترهای شخصی تاشدنی مشابه، از نمایشگر OLED بهره می‌برد اما ابعاد آن واقعاً بزرگ است. این محصول از صفحه نمایش ۱۷ اینچی با نسبت تصویر ۴:۳ و وضوح ۲۵۶۰ در ۱۹۲۰ پیکسل استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند با تا کردن نمایشگر دستگاه، به دو نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی دسترسی داشته باشند. کامپیوتر مذکور همچنین به‌همراه کیبورد بلوتوثی و قلم عرضه می‌شود و به‌لطف پایه‌ی نگه‌دارنده می‌توان از آن درچندین حالت مختلف استفاده کرد.

امکان استفاده از کیبورد HP Spectre Fold به‌صورت بی‌سیم وجود دارد؛ بنابراین می‌توان دستگاه را درحالت تمام صفحه با ابعاد ۱۷ اینچ روی میز قرار داد. همچنین می‌توان با تا کردن این محصول و قراردادن صفحه‌کلید روی لبه‌ی پایینی، از آن به‌عنوان لپ‌ تاپ ۱۲٫۳ اینچی استفاده کرد. همچنین می‌توان کیبورد را روی نیمی از بخش پایینی نمایشگر قرار داد و بدین‌ترتیب علاوه‌بر نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی، صفحه‌ نمایش ثانویه‌ی کوچک‌تری بالای آن دردسترس شما خواهد بود.

کامپیوتر HP Spectre Fold یکی از نازک‌ترین دستگاه‌ها در نوع خود است که ضخامت آن درحالت باز به ۸٫۵ میلی‌متر می‌رسد. این محصول همچنین نسبت‌به رقیب ایسوس خود سبک‌تر است. درمقام مقایسه، کامپیوتر تاشو اچ‌پی ۱٫۳۵ کیلوگرم وزن دارد درحالی‌که رقیب آن ۱٫۵ کیلوگرم است.

اچ‌پی از باتری ۹۳ وات ساعتی در Spectre Fold استفاده کرده که نمونه‌ی آن‌ را فقط در بهترین لپ تاپ های گیمینگ دیده‌ایم. به‌عنوان مثال ایسوس Zenbook 17 Fold OLED از باتری ۷۵ وات ساعتی بهره می‌برد. کامپیوتر تاشو اچ‌پی همچنین به وبکم ۵ مگاپیکسلی با پشتیبانی از Windows Hello و شاتر حریم‌خصوصی مجهز شده و از فناوری HP Presence 2.0 برای بهبود کیفیت تماس‌های ویدیویی بهره می‌برد. Spectre Fold چهار اسپیکر دارد و قلم استایلوس آن با اتصال به لبه‌ی دستگاه شارژ می‌شود.

اچ‌پی Spectre Fold از پردازنده اینتل Core i7-12500U بهره می‌برد که مصرف انرژی بسیار بهینه‌ای دارد و بنابراین عملکرد دستگاه درسطح بهترین لپ تاپ های بازار نخواهد بود. این کامپیوتر همچنین با ۱۶ گیگابایت رم و حداکثر یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD عرضه می‌شود و دو درگاه تاندربولت ۴ دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

طبق معمول اچ‌پی در ساخت محفظه و قاب صفحه‌کلید کامپیوتر تاشو خود از ۹۰ درصد منیزیم و ۵۰ درصد پلاستیک بازیافتی استفاده کرده است. کلاهک‌ها و محفظه‌ی بلندگوها نیز تا ۳۳ درصد از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند.

قیمت لپ تاپ اچ پی Spectre Fold واقعاً بالا است. کامپیوتر تاشدنی اچ پی با برچسب ۵,۰۰۰ دلاری عرضه خواهد شد و خریداران می‌توانند آن را از امروز و ازطریق سایت Best Buy سفارش دهند. عرضه‌ی عمومی این محصول نیز از ماه اکتبر و ازطریق وب‌سایت Best Buy و سایت رسمی HP آغاز خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا