موبایل و تبلتهوش مصنوعییادداشت

گوگل می‌گوید اجرای آفلاین جمینای نانو روی گوشی‌ها به رم بالایی نیاز دارد

به گزارش آی تی بوم؛ سیانگ چائو»، معاون بخش دستگاه‌ها و خدمات نرم‌افزاری گوگل در پادکست Made by Google اعلام کرد که پیکسل 8 پرو با 12 گیگابایت رم گزینه ایده‌آلی برای اجرای مدل هوش مصنوعی جمینای نانو است. اما پیکسل 8 که 4 گیگابایت رم کمتر دارد، ظاهراً نمی‌تواند تجربه جالبی در اجرای این مدل‌های هوش مصنوعی داشته باشد.

جمینای نانو باید دائماً در رم گوشی‌ها حضور داشته باشد

چائو می‌گوید گوگل می‌خواهد بخشی از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، مثل پاسخ هوشمند، در حافظه رم حاضر باشند. به‌عبارت دیگر، این ویژگی‌ها به‌صورت دائمی بخشی از رم را اشغال می‌کنند تا در لحظه بتوانند پاسخگوی نیازهای کاربر باشند.

البته گوگل در گفت‌وگو با وب‌سایت آرس‌تکنیکا گفته بود که گوشی‌های این شرکت درحال‌حاضر مدل جمینای را درون حافظه نگه نمی‌دارند، و برای دسترسی به چنین امکانی باید یک فلگ خاص توسعه‌دهندگان را فعال کنید.

با توجه به این این صحبت‌ها، احتمالاً این سؤال برای خیلی از کاربران پیش می‌آید که آیا اجرای آفلاین مدل جمینای نانو ارزش ازدست‌دادن بخشی از حافظه رم دستگاه را دارد یا خیر. با توجه به اینکه رم نقش مهمی در روان‌بودن دستگاه‌ها ایفا می‌کند، درگیرشدن بخشی از ظرفیت آن می‌تواند به تجربه کاربری بعضی از گوشی‌ها آسیب بزند.

اگرچه پیکسل 8 رم کافی برای اجرای مدل‌های هوش مصنوعی را ندارد، اما گوگل همچنان به کاربران این گوشی اجازه می‌دهد که به جمینای نانو دسترسی پیدا کنند، اما این دسترسی از طریق ویژگی توسعه‌دهندگان در یک آپدیت در آینده عرضه می‌شود. بنابراین توسعه‌دهندگان می‌توانند این مدل هوش مصنوعی را امتحان کنند، اما کاربران عادی که آگاهی فنی بالایی ندارند، همچنان از گود خارج خواهند ماند.

منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا